Scouts – Old Skool Tochttechnieken

Anne aan het abseilen

Nick aan het abseilen

Afgelopen zaterdag werden de Scouts een aantal tochttechnieken bijgebracht en mochten ze deze meteen ten uitvoer brengen. In drie groepjes werd er begonnen over de uitleg van de kaart, kaartlezen, coördinaat en hoogtelijnen. Daarna mochten de Scouts laten zien dat ze graden schieten al wel kenden en we

dus meteen door konden met de strippentocht. Deze vind iedereen altijd zo moeilijk, maar uiteindelijk begrepen ze het ongeveer.

Na deze uitleg kregen ze een route mee die ze moesten uittesten op het verkeersplein, dat op de stoep getekend stond. Elk groepje kwam uit op de plek waar ze uit wilden komen en dus kregen ze de echte tocht mee. Met deze tocht hadden ze bij een brug over het kanaal moeten uitkomen, maar dat bleek nog niet zo makkelijk. Uiteindelijk waren alle Scouts, zonder route, toch bij de brug gekomen en mochten ze zomaar abseilen! Super leuk natuurlijk en ook best eng, maar iedereen heeft het netjes geprobeerd. Super goed gedaan!

Volgende week vieren de Scouts sinterklaasavond en draaien we ’s avonds. Als jij er niet bij bent, alvast een hele fijne Sinterklaas!