Blokhut

Onze Blokhut is een stenen gebouw met 2 verdiepingen, gelegen in het fraaie sportpark aan de Generaal Eisenhowerweg in het centrum van het dorp. De Blokhut is makkelijk te bereiken, en parkeren kan op de gezamelijke partkeeplaats van het sportpark.

Het winkelcentrum is 5 minuten fietsen. De dichtstbijzijnde bushalte is 7 minuten lopen. De Blokhut ligt op:

• 2,5 km van de Oisterwijkse Vennen,
  • 12 km van de Loonse en Drunense duinen,
  • 12 km van recreatie park de Beeks Bergen,
  • 6 km van het centrum van Tilburg,
  • en op 2 km afstand is er een natuurbad met strand en grasveld.

Grotere kaart weergeven

Blokut-buiten

De blokhut

De Benedenverdieping

De benedenverdieping bestaat uit 2 grote lokalen van respectievelijk 55 en 35 vierkante meter. Overnachten kan in deze lokalen. Daarnaast is er een klein staflokaal van 15 vierkante meter, een keuken van 35 vierkante meter en een sanitaire ruimte.

De grote, moderne keuken is voorzien van een koelkast met vriesgedeelte (met 3 lades), 6-pits gascomfort en elektrische oven, afzuigkap, een magnetron, vaatwasser en een groot L-vormig aanrecht.

In de keuken zit een inbouwkast waar een hurende groep eventueel spullen in op kan bergen

De keuken

De toiletruimte heeft 2 toiletten, 2 douches, een urinoir, een douche/toilet, een wastafel voor minder validen en een wastrog met 3 kranen.

Eén van de toiletten

De wastrog

De lokalen:

“De Schaapskooi” (foto 1)

“De Schaapskooi” (foto 2)

Het scoutslokaal (panorama)

Het staflokaal

De Bovenverdieping

Op de eerste etage is een derde grote lokaal van 60 vierkante meter met speeltoestellen voor kinderen van 4 tot 10 jaar.

Het bever/welpen lokaal (panaroma)

De huisjes in het bever/welpen lokaal

De Blokhut voldoet aan alle voorschriften van de brandweer: brandmeldinstallatie, ontruimingsinstallatie en mechanische ventilatie.

Buiten

Voor de blokhut is een bestraat speelveld wat gebruikt kan worden voor activiteiten, verder is er een vaste stookbak die gebruikt kan worden voor een barbecue.

20150430_203259

Verhuur

• Het gebouw is geschikt voor groepen tot ongeveer 30 personen.
  • De prijs is vanaf 5 euro pppn voor groepen vanaf 16 personen. Voor kleine groepen en niet-scoutinggroepen gelden andere tarieven.
  • Sinds 2015 verhuren we ook aan groepen, verenigingen en stichtingen uit Berkel-Enschot of omgeving. Voor meer informatie, neem contact op met de beheerder via het contactformulier.
Om samen met onze buren ervoor te zorgen dat iedereen fijn kan wonen en huren vragen wij alle huurders rekening te houden met onderstaande afspraken. De blokhut staat namelijk vlakbij een woonwijk.
  • Indien er buiten wordt gegeten (ontbijt, diner en lunch) dient dit aan de zijkant van het gebouw plaats te vinden naast de kampvuurplek op het gras.

• Buiten het gebouw is het gebruik van mechanisch geluid (zoals radio’s) niet toegestaan. Ook geen harde muziek in het gebouw met ramen en/of deuren open.

• Tussen 22:00 en 8:00 mogen er geen activiteiten voor het gebouw plaatsvinden.

• Tussen 22:00 en 8:00 wordt er niet gelopen op het paadje richting de Tobias Asserlaan.

• Geen avond- of nachtspelen in het bos naast het gebouw.

• Na 22:00 ‘s avonds mag er wel bij de kampvuurplek gezeten worden en op normale gesprekstoon gecommuniceerd worden.

• Vuur alleen in de kampvuurkuil.

• De huurder zorgt ervoor dat het gebouw weer schoon en netjes wordt achtergelaten.

Let op:

• Verzoeken van studentenvereniging worden onder bepaalde voorwaarden gehonoreerd.
  • Bij de verhuur dient rekening gehouden te worden met het feit dat onze eigen speltakken in het weekend ongestoord moeten kunnen blijven draaien.
  • Op de kalender kun je controleren of het gebouw nog beschikbaar is.

Voor meer informatie over verhuur van onze blokhut, kunt u contact opnemen met de beheerder via het contactformulier op deze website.