Welpen – Vriendjes- en Vriendinnetjesdag

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor een jaarlijks terugkomend programma: De Vriendjes- en Vriendinnetjesdag!!!

Alle Welpen mochten 1 of meer vriendjes of vriendinnetjes meenemen  zodat zij kennis kunnen maken met Scouting Berkel-Enschot. Dit jaar was de leiding verbaasd over het aantal vriendjes en vriendinnetjes: Wel 10 kinderen waren door een Welp uitgenodigd om mee te draaien! Met de 15 Welpen erbij waren we dus met 25 kinderen. Heel druk, maar super gezellig!

Als begin van het programma hebben we, na een namenrondje, groepjes gemaakt die allemaal 1 leiding mee kreeg. Deze groepjes konden kiezen uit 5 gebieden van de Jungle waarvoor spelletjes of opdrachten gedacht waren. Zo konden we een speurtocht lopen naar een plek waar de Welpen graag zijn (de Blokhut natuurlijk), een poster maken over wat Scouting en de Welpen nu precies is, samen een groot bouwwerk maken met hout en palen (pionieren), een kennisquiz beantwoorden en vliegtuigjes vouwen om te kijken wie het beste vliegtuigje kon vouwen.

Daarna was het tijd voor ranja en een stuk peperkoek en zijn we naar het veldje achter de hockeyvelden gegaan om daar Welpenstatego te spelen. De grote groep werd in 2 groepen verdeeld die beide een vlag verstopten. De regels van het spel werden uitgelegd en daarna konden we met het spel beginnen. Als een groep de vlag van de tegenpartij vond, was het spel afgelopen. Uiteindelijk hebben we 4 potjes Welpenstratego kunnen spelen!

Als laatste hadden we nog net de tijd om bij een klein kampvuur marshmallows te roosteren. Helaas was het al snel weer tijd om te sluiten en ging iedereen weer naar huis.

Aanstaande zaterdag gaan we een hike lopen. Doe allemaal dus goede wandelschoenen aan!!!

Tot zaterdag!