Tochttechnieken & Stratego

Afgelopen zaterdag zijn we een tocht gaan lopen. Jullie kregen eerst uitleg over de kruispuntenroute, het oleaat en over hoe je moet graden schieten en daarna mochten jullie in groepjes van 3 de tocht gaan lopen. Elk van jullie had een aparte route, waardoor iedereen elke route soort eens kon oefenen. Sommige stukken tocht bleken niet zo heel makkelijk, sommige waren juist weer wel makkelijk, maar uiteindelijk zijn we toch allemaal weer teruggekomen op de blokhut.

Tussendoor hebben we ook nog een spelletje Stratego gespeeld. Hierbij bleek het groepje van Marinda en Jori toch wel het sterkst te zijn, want zij hadden alle drie de keren gewonnen.

Hopelijk vonden de oudste Bevers het leuk om een keertje met ons mee te draaien en we hopen dat ze het volgende keren ook leuk gaan vinden.

Volgende week is het geen Esta’s want dan is het Pasen en is de leiding op HIT. Mocht jij ook op HIT willen, kijk dan op; http://hit.scouting.nl. Misschien vinden jullie dat ook wel leuk! De week erna is het thema: SNOEP! Ben jij al benieuwd hoeveel snoep je op moet eten??

fundays

Mocht je trouwens graag eens goedkoop naar Walibi World willen, kijk dan op www.fundays.nl. Hierop staat alle informatie over de Scouting FunDays in Walibi World!

PS. De Scouts zijn 6de geworden op de RSW! Dit zijn de regionale Scouting Wedstrijden. Gefeliciteerd!

Tot over 2 weken!