Scouts – Mini-RSW

Afgelopen zaterdag hebben wij proberen uit te vinden wat de RSW nu precies is… Een weekend met anders Scouts uit de buurt, een wedstrijd waarbij je punten krijgt en laat zien welke Scouting dingen jij allemaal kunt. Het bouwen van een keuken, het opzetten van een tent, het koken van je eigen eten, het lopen van een tocht en het spelen van leuke spelletjes… dat hoort er allemaal bij! Ook een leuk thema. Het thema van dit jaar is “Game Over” en hiervoor mochten de Scouts dan ook een thema-presentatie bedenken.

Na al dit denkwerk werd het tijd voor een tochtje van zo’n kleine 1,5km. Lekker een frisse neus halen en proberen niet te verdwalen… Aan het eind van de tocht had de leiding al boodschappen gedaan voor het avondeten en dus konden de Scouts meteen beginnen met koken. Groenten snijden, water koken, gehakt rul? Wij weten nu hoe dat allemaal moet!

Na het lekkere eten, met champignons, was het tijd voor een toetje en de afwas. Als allerlaatste werd er nog verstoppertje in de blokhut gespeeld en was het daarna toch echt weer tijd om naar huis te gaan.

Volgende week draaien de Scouts niet, dan vieren we lekker Carnaval, maar daarna spelen we een ander spel… De Mini I-Scout. Hoe zou dat moeten?