Scouts – Installatie 2011

Hoe Scoutwaardig ben jij? Bezit jij de eigenschappen om als Scout geïnstalleerd te worden? En verdienen jullie met behulp van vier opdrachten de sleutel bij elkaar om geïnstalleerd te worden?

De laatste vraag werd met een volmondig JA beantwoord en dus gingen de nieuwste Scouts en de al geïnstalleerde Scouts samen aan de slag om de sleutel bij elkaar te sprokkelen. De eerste opdracht was een kook/bak opdracht, namelijk het bakken van gelukskoekjes. Teksten zoals “Veel geluk met de installatie”, “Van je geheime aanbidder” en veel meer werden er geschreven, minstens 64 gelukskoekjes waren er om te proberen!

Nadat deze opdracht met succes was afgesloten moesten de groepjes (oud en nieuw) een touwtje doorbranden. Hoe moest je ook alweer een vuurtje beginnen? Hoe ze het ook begonnen, binnen 10 minuten was het touwtje doorgebrand en konden ze met de volgende opdracht beginnen. Hierbij moesten ze een kompaspuzzel maken. Erg leuk, maar vooral veel zoek en denk werk… Het ene huis stond uiteindelijk een beetje scheef, maar die van de ‘oude’ Scouts stond als een bus.

Als allerlaatste moesten ze een opdracht doen met pionieren. Een brancard bouwen en allemaal op en neer naar de overkant. Hoe ging de mastworp ook alweer? Hoe legde je een platte knoop? En hoe zorg je ervoor dat je gewonde niet uit de brancard valt? Nou… gewoon knopen leek ze. Iedereen was veilig op een neer gebracht en daarmee hadden ze de hele sleutel bij elkaar gekregen. Tijd voor de installatie dus!

Na het opzeggen van de Scoutswet en belofte en het vastzetten van de insignes, waren alle 7 nieuwe Scouts en 2 nieuwe leiding allemaal geïnstalleerd.
Ramon, Tijn, Nick, Ivo, Bart, Pasqualle, Leoni, Gabrielle en Anne, van harte gefeliciteerd!!

Volgende week draaien de Scouts niet, omdat het materiaaldag is. De week daarop is het thema “Galaxy” en gaan we een reis maken door ons sterrenstelsel.