Herfstweekend 2006!!! 8

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver: het eerste weekend van dit jaar. Met goede zin en heel veel spullen op de fiets stond iedereen vrijdagavond op de blokhut. Om iets na half 8 was het tijd om te vertrekken richting Vught, maar niet nadat we al meteen met een spel begonnen waren: het moordspel. Gelukkig is het naar Vught niet zo heel ver, dus een uurtje later kwamen we aan op ons kampterreintje voor dit weekend. Daar merkten we al snel dat dat naast het spoor lag: elk kwartier kwam er met veel lawaai een trein langs.

Toen alle spullen eenmaal op het terrein gelegd waren was het tijd om de tenten op te gaan zetten. Na een klein probleempje met een te kleine en niet passende tentstok, stonden toch snel alle tenten en kon er begonnen worden met het avondspel. Het was de bedoeling om in 2 teams de leiding te snel af te zijn en kaartjes over te brengen. Daarna moesten er ook nog hindernissen overwonnen worden om toch de top van de piramide te halen en allemaal brandende kaarsjes te hebben. De overwinning werd gevierd met sterretjes en mini-vuurwerk!

Helaas helaas, toen was het bedtijd, wat sommige scouts nog niet zo goed begrepen hadden. Om 3 uur kwam er nog gezang uit een van de tenten.

Wonder boven wonder was iedereen toch redelijk wakker de volgende ochtend, en begonnen sommige scouts heel enthousiast met het vermoorden van de andere scouts. Al snel waren er nog maar een paar levenden… Na het ontbijt was het tijd om wat spullen te pakken en te vertrekken naar Den Bosch. Eenmaal daar aangekomen worden er in drie patrouilles strips gefotografeerd. Daarvoor mochten jullie eerst wat spulletjes kopen die in het verhaal voor moeten komen. Nadat de foto’s gemaakt waren, werd er nog even het ruilspel gespeeld.

Toen we na een fietstocht met wind tegen weer op het kampterrein waren, was er even tijd om hout te sprokkelen en uit te rusten. Tot het etenstijd was en de spagetti gegeten kon worden. Na het avondeten werd er weer even gezaagd en gehakt. Daarna was het tijd voor pauze en toen hebben we natuurlijk Alex zijn verjaardag gevierd.

Na het kleine verjaardagsfeestje hebben we nog even in het bos ‘dodende straal’ gespeeld. Na een hele hoop mislukte pogingen kreeg Gijs het dan voor elkaar om het lampje uit de doen en het spel te winnen. Tijdens het spel had een deel van de leiding het vuur al aangemaakt, en konden we dus aan het kampvuur aanschuiven. Daar hebben we de rest van de avond gezellig gezeten en alle bosbewoners wakker gehouden met luid gezang.

De volgende ochtend werden na het opruimen van de tenten de foto’s van het stripverhaal verwerkt in mooie collages. Omdat scouts niet zo goed stil kunnen zitten was het daarna tijd voor wat actie. Er werden een paar potjes britse bulldog gedaan, en omdat iedereen daarna nog steeds energie te veel had, werd er ook nog gerugby’d.

Zo ging de tijd erg snel en was het zo half 1 en tijd om alles goed op te ruimen en de fietsen te gaan pakken. Na een uur tegen de wind in fietsen, kwamen we weer op de blokhut aan, waar al een heleboel ouders op de scouts stonden te wachten.

Wij vonden het een erg gezellig weekend! Hopelijk jullie ook :D!

8 gedachten over “Herfstweekend 2006!!!