9 September

Voordat we konden beginnen met het spel van vanmiddag, moesten we met de hele groep op de foto voor de krant. Het heeft even geduurd, maar om 2 uur was de foto gemaakt en konden we beginnen met het spel. Het doel was om door middel van verschillende spelletjes puzzelstukjes te verzamelen. Als de puzzel in elkaar gezet werd, was hierop een bekende persoon te zien.

We begonnen met spelletjes op het grasveld achter de blokhut. Voor het eerste spelletje moest met behulp van een spons zoveel mogelijk water van emmer naar emmer gebracht worden. Scouts en water gaat altijd fout, ook ditmaal, maar tijdens de tweede keer kreeg bijna iedereen het voor elkaar om het water daadwerkelijk van emmer naar emmer te krijgen in plaats van van emmer naar andere scouts. Voor het tweede spelletje moest van ieder team een geblinddoekte scout (Joost, Luuk F) en een sprakeloze scout (Martijn, Lori) proberen alle andere geblinddoekte scouts in een bepaald gebied te krijgen, dat viel nog niet mee! Het derde spelletje was bekervoetbal (blokjesvoetbal met bekers). Na drie spelletjes gingen we weer terug naar de blokhut.

Het hoogtepunt van de middag was ongetwijfeld de ranja-estafette. Van iedere groep zaten de zeven scouts op een bank naast elkaar en in een estafette moesten ze proberen zo snel mogelijk de bekers ranja leeg te drinken. Het was beide keren super spannend! Daarna kwamen nog de spaghetti-estafette en het sleutelspel, waar iedereen ook fanatiek aan mee heeft gedaan. Na al deze spelletjes had een groepje genoeg puzzelstukjes bij elkaar verzameld om te zien dat Irene van de bevers op de foto stond.

Volgende week is het tijd voor de grote opening van onze nieuwe blokhut. Op feestelijke wijze gaan we vieren dat we in een nieuwe locatie zitten. Zorg dat je erbij bent, tot volgende week!!!