Welpen – De eerste JOTA les

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we voor het eerst kennis gemaakt met wat JOTA allemaal in kan2014-09-13 14.13.22 houden. We hebben geleerd hoe we kunnen communiceren zonder te praten, namelijk met vlaggen die je op een bepaalde manier omhoog moet houden. Dat heet semafoor. Daarnaast hebben we geleerd hoe mensen in het buitenland kunnen begrijpen wat wij zeggen. Dat kan namelijk met woorden om letters aan te geven. Zo gebruik je ECHO om de E aan te geven en ALFA voor de A. We hebben zelfs de naam  ‘Scouting Berkel-Enschot’ omgezet in een zendnaam, namelijk PA 3 EFR. Als we dat noemen, weet iedereen dat ze met scouting Berkel-Enschot aan het praten zijn. Ten slotte hebben we gezien wat voor materiaal we tegen gaan komen tijdens het JOTA weekend en hoe we dat gebruiken tijdens het zenden.

Lees allemaal het Signaal wat je mee hebt gekregen en dan gaan we over twee weken verder met de JOTA voorbereidingen.

Groetjes Raksha, Mang, Rikki, Chil en Baloe