Sinterklaas, wie kent hem niet….

Afgelopen zaterdag was het tijd voor ons jaarlijkse Sinterklaasritueel. Door drie heren was een komische film uitgekozen, die we met z’n alles zouden kijken. Nadat iedereen zich op de bank geinstalleerd had, wilden we de film starten. Maar: eerste kreeg de leiding nog een paar kado’s van drie scouts (of was het toch sinterklaas), die ons eigenlijk om wilden kopen. Misschien is het ze nog gelukt ook! Nadat Ab Normaal ook een plekje had gevonden en iedereen wat te drinken en te snoepen had, kon de film dan echt beginnen…

De film was spannend, en de pauze na een klein uur kwam dan ook wat onverwacht. Het bleek dat Sint en zijn Pieten tijdens hun bezoek aan de Esta’s en Bevers ’s middags wat briefjes waren verloren in de blokhut. Het was de bedoeling dat iedereen uiteindelijk zijn eigen briefje terugkreeg. Na wat gepuzzel en niet gevonden briefjes kon dan toch iedereen zijn stukje voorlezen! En de film kon weer aan!

De tijd vloog voorbij en voor we het wisten was de film afgelopen en moest er opgeruimd worden! Nu het RSA-lokaal weer blinkt, zullen we volgende week gewoon weer van ons eigen lokaal gebruik maken. We draaien op de normale tijden, helaas gaat het klimmen/ zwemmen niet door. Dat komt later een keertje!

Tot volgende week. Als je je keuze voor het insigneproject nog niet ingeleverd hebt, vergeet dat dan niet te mailen (scoutsstaf@gmail.com) of langs te brengen bij Remco!