Scouts – OuderScoutWeekend

Afgelopen weekend waren de Scouts en hun vaders op OuderScoutWeekend. Ze begonnen hun weekend met een stukje autorijden. Ze moesten met een GPS coördinaat volgen en moesten vanuit de eerste post kregen ze een bolletje-pijltje route. Daarmee kwamen ze aan bij de Leemputten en daar mochten ze het water oversteken en met een bootje de volgende route vinden.

Hiermee kwamen ze uit bij de kerk in Reusel uit, waar we lekker geluncht hebben en een mooie sloot vonden. Daarna vervolgde de Scouts hun route naar het kasteel in Westerloo, waar ze een zeer creatieve rondleiding kregen. Na de rondleiding gingen we met z’n allen naar het kampterrein en hebben we het gourmet-diner voorbereid. Na het gourmet-diner speelden we met z’n allen het reclamespel spelen. De Scouts en hun ouders moesten kwartetten bij elkaar verzamelen, daarna alle slogans bij elkaar verzamelen en als laatste moesten ze reclames naspelen. Hoe speel je de Calvé reclame? Of de Gamma kinder bouwvakkers reclame?

@Kasteel Westerloo

De volgende dag ruimden we de hele blokhut alweer op en speelden we nog een vissersspel. Hengelen naar vissen en zo zorgen dat je punten kreeg, betere hengels kon krijgen en zo nog meer vissen kon verzamelen. Toen was het weekend helaas alweer voorbij!

Volgende week gaan we naar de bossen, dus vergeet je fiets niet.