Herfstweekend ’07 3

En jawel, het eerste weekend van het seizoen is weer een feit. Van 5 tot 7 oktober zijn we op Herfstweekend geweest op de Rendierhoeve. Was dat nou in Berkel-Enschot of in Moergestel? Nou ja, maakt niets uit, we waren er als nel nadat we geopend hadden op de blokhut.
Terwijl de socuts stonden te wachten in een donker bos, had de aanhanger er moeite mee het kampterrein te bereiken. Nadat we uiteindelijk deze aanhanger met een paar scouts van het sterkste soort op zijn plek hadden gekregen, konden we beginnen met het opzetten van de tenten.
Zo’n eerste weekend is natuurlijk altijd weer spannend, vooral als het blijkt dat we gaan kamperen in een donker bos.
Nadat de tenten opgezet waren en het bos een aantal paddenstoelen armer bleek hebben we dan toch maar even een lekker kampvuurtje gemaakt om warm te worden. Want ondanks dat de hele dag de zon scheen, ’s avond was het best een beetje fris.
En dan komt het onvermijdelijke moment van naar bed gaan… maar niet voordat de scouts hebben kunnen genieten van een heerlijk gebarbequede frikadel, want het is natuurlijk ook niet eerlijk dat wanneer de leden op bed liggen de leiding een frikadelletje braadt.

Op zaterdag werden we gewekt door de eerste zonnestralen en al voordat we goed en wel aan het ontbijt waren, was de groep eindelijk compleet door de komst van Bas. Na het ontbijt bleek dat het lezen van weekendbrieven niet ieders sterke kant is, want wie had er gelezen dat er een rugzakje meegenomen diende te worden????
Kijk, zo’n ding is natuurlijk uitermate handig wanneer je een tocht gaat lopen, lunch, wat drinken en droge kleren mee moet nemen. Droge kleren? Voor een tocht? Ja, want een deel van de tocht voer ons langs het Wilhelminakanaal waar we het niet konden laten om vlotten te bouwen. Ideaal met dat zonnetje. Waar de meeste scouts eerst huiverig ware voor het koude water, bleek het water al snel toch warm genoeg te zijn voor een verfrissende duik.

Maar, aan alles komt een eind en dus moest er, nadat de vlotten afgebroken waren, teruggelopen worden naar het kampterrein waar we nog een leuk spel hebben gedaan.

Nadat het spel gespeeld was en de scouts weer hout gesprokkeld hadden, was het tijd voor he avondeten. Gezellig bij een knapperend kampvuur hebben onze magen weer kunnen vullen. Toen het donker genoeg was, zijn we begonnen aan het ABC-smokkelspel. De bedoeling was dat groepjes zoveel mogelijk bekers met de compinatie ABC in hun eigen kleur verzamelden. Later kwamen hier zelfs de K en de S nog bij, zodat we dus eigenlijk het ABCKAAS-smokkelspel hebben gedaan.
Terug bij het kampvuur werd alles duidelijk: ABC stond voor Alluminiumfolie, Banaan, Chocolade en KAAS stond voor Kaneel, Appel, Alluminiumfolie en Suiker. Hiermee hebben jullie dus jullie eigen bananenboot of appel verdient!

Natuurlijk is er geen kampvuur denkbaar zonder liedjes uit het liedjesboekje of eeuwenoude tv-tunes voorgedragen door de leiding en na een gezellige dag en avond konden we weer tevreden naar bed.

De volgende ochtend, zondag, bleek dat onze tenten te veel op elkaar lijken. Er waren namelijk vermetele individuen welke hun eigen tent niet meer terug konden vinden na, volgens eigen zeggen, een bezoek aan de HUDO en dus maar een willekeurige tent uit hadden gezocht om de nacht door te brengen.
Dit leidde tot kampvuurkuil-, afwas- en HUDO-corvée.

Voor het ontbijt zijn nog snel alle spullen ingepakt, de tenten afgebroken en de terreintjes gecontroleerd. Na het ontbijt hadden we nog tijd voor een spel. We hebben uiteindelijk Dikke Bertha gespeeld en zijn geëindigd met buskruid in het bos.

Toen de aanhanger ook weer volgeladen was en door diezelfde sterke scouts terug naar de auto was gebracht, konden we dan weer opweg naar de blokhut. Omdat we wat aan de late kant, stonden de ouders ons al op te wachten.
Even afsluiten, afscheid nemen van elkaar en “troep rust, tot volgende week”. Waarmee we weer terug kunnen kijken op een geslaagd weekend!

3 gedachten over “Herfstweekend ’07

• Suzan

He he, eindelijk een nieuwe log. Klinkt alsof het een gezellig weekend is geweest! Hoop dat dat van ons (over twee weekjes)ook zo mooi wordt!

ps. Nog bedankt voor de DVD met foto’s, nu nog tijd vinden om ‘m te bekijkennnps 2. Omdat ik jullie soms wel eens mis, kom ik binnenkort een keer meedraaien (ergens in november geloof ik)…

• anniekJJe

het was echt supergaaf!!
    wie zouden nouw toch in de verkeerde tent hebben gelegen:O(A)