Nationale Scouting Dag (24 mrt)

Vandaag hadden we met z’n allen de kans om spion te worden! Om 2 uur ging het allemaal gebeuren en wel op het winkelcentrum. Ook de Bevers, Esta’s, Scouts en Ijsvogels kregen net als wij een papiertje waar de eisen op stonden. Je moest met twee bekertjes op je ogen knikkers kunnen zoeken in de bosjes, je verkleden als een spion en dan ook nog eens op de foto gaan, met een (water)pistool raak kunnen schieten, een bom veilig van een afstand kunnen verplaatsen, codes kunnen kraken en last but not least geheime dingen kunnen doorvertellen zonder dat de vijand het zou horen. Volgens mij waren we met z’n allen heel goed, want iedereen heeft zijn of haar spionnendiploma gehaald! Toen we allemaal spion waren, moesten we per speltak een moordzaak oplossen. De Bevers gingen op zoek naar de moordlocatie, de Esta’s naar de dader, de Scouts naar het motief, de Ijsvogels naar het moordwapen en wij als RSA naar de opdrachtgever. Uiteindelijk kwam eruit dat Mark Maarten de opdracht had gegeven om A. Slaatjes met een pistool te vermoorden op het asfalt achter de Plus. Mark wilde A. Slaatjes, omdat hij vanuit het criminele circuit wraak wilde op A. Slaatjes, door wie hij veroordeeld was tot straf.