Koninklijke onderscheiding voor Henk Granneman

Vanochtend heeft Henk Granneman een koninklijke onderscheiding ontvangen. Hij is een van de 34 tilburgers die dit jaar een onderscheiding hebben ontvangen.

Koninklijke onderscheiding

De heer H.H. (Henk) Granneman (63)

• wonende te Berkel-Enschot
  • Lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Granneman heeft in zijn functie als coördinerend hoofd kindergeneeskunde bij het TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg baanbrekend werk verricht. Hij heeft zorg gedragen voor ondersteuning en begeleiding van een omvangrijke reorganisatie.

De heer Granneman heeft door zijn creativiteit grote invloed gehad op de inrichting van kinderafdelingen in algemene ziekenhuizen in Nederland. Het ging om het creëren van een kindvriendelijke omgeving waarin ook de ouders alle gelegenheid hadden om bij hun kind te zijn. De ontwikkeling die hij heeft ingezet (babysuites, waarbij moeder, vader en kind in een ruimte verblijven) is revolutionair en grensverleggend te noemen.

Naast zijn baan heeft de heer Granneman diverse vrijwillige verdiensten op zijn naam staan. Zo is hij sinds 2006 actief binnen de dorpsraad Berkel-Enschot waar hij met name de laatste 2 jaar vele uren heeft besteed aan de voorbereidingen voor de viering van het 800-850 jarig bestaan van respectievelijk Berkel en Enschot. Voor de scouting Berkel-Enschot is hij sinds 1988 actief, waarvan hij 19 jaar een bestuursfunctie heeft bekleed.

Hij heeft zich daarnaast 14 jaar ingezet al verpleegkundige tijdens de regionale vakantieweken van de regio Tilburg van de Zonnebloem. Het ging dan om verpleegkundige (technische) zorg en ook om emotionele zorg en ondersteuning.