Welpen – installatie 2011

Aan het begin van het scouting seizoen worden de nieuwe leiding en nieuwe welpen geïnstalleerd, zodat ze als volledig lid in uniform kunnen deelnemen. De nieuwe welpen zijn de bevers ontgroeid of zijn nieuwe leden van scouting Berkel-Enschot.

Afgelopen zaterdag kwamen de leden met hun (groot)ouders naar de Blokhut om eerst te zien hoe voorzitter Peter van Gils de Welpen leiding installeerde. Daarna installeerde de Welpen leiding alle nieuwe leden.

Bij de installatie moet het nieuwe lid de Welpenwet en belofte opzeggen. Daarna wordt het insigne vastgezet en wordt elke geïnstalleerde welp gefeliciteerd met de linkerhand (dit is de hand die het dichtst bij het hart zit).

Na alle feestelijkheden is er nog een groepsfoto gemaakt van alle Welpen en van de leiding.

Volgende week 28 oktober 2011 is het Materiaalweekend. Er is dan geen bijeenkomst.