Scouts – Banketbakken

Afgelopen zaterdag hebben de Scouts en oudste Welpen hun kookkunsten laten zien.

Ze begonnen de middag met het maken van een taartbodem. Eieren opkloppen, suiker, meel en boter mengen… Maar allemaal een mooie taartbodem in de bakvorm. De bodems verdwenen in de oven en wij speelden boven het sleutelspel. Het was spannend tot het eind aan toe, 15 tegen 15 bij de laatste worp. Uiteindelijk won het team van Eva.

Na het sleutelspel mochten de muffins worden voorbereidt. Ze maakten de mix, deze keer toch wel met mixer en daarna mocht de taart versierd worden. Slagroom opkloppen, lange vingers, M&Ms, marshmellows en veel meer. De taarten bleken alleen niet te smaken… Oeps! Maar gelukkig de muffins die onderhand ook klaar waren, wel! Die werden nog versierd met gekleurd glazuur.

Volgende week draaien de Scouts niet, want dan is alle leiding op voorbereidingsweekend.