Scouts – Winterweekend

Uitleg in de bossen

Afgelopen weekend zijn de Scouts op winterweekend geweest. Het weekend begon met een kennismakingsspelletje op de blokhut. Er moesten twee groepen gemaakt worden en die moesten van elkaar raden wat hun lievelingsdier, lievelingseten en leukste Scoutingactiviteit. Dit bleek moeilijker dan gedacht! Na het spelletje stapten we op de fiets en reden we richting de blokhut. Onderweg werden we tegen gehouden door de RSA. Er was speciaal voor de Scouts een spooktocht georganiseerd en het was soms niet, maar soms ook weer wel hard schrikken en gillen. Na de hele leuke spooktocht fietsen we verder en kwamen we aan in Moergestel.

De volgende ochtend was iedereen al vroeg uit de veren en dus stapten we na het ontbijt op de fiets richting de Oisterwijkse Vennen en Bossen. We speelden daar een soort stratego/vuur-water-spons en moesten zoveel mogelijk kaartjes verzamelen om zo mooie waterraketten te kunnen bouwen. Omdat het weer niet echt mee zat, reden we na het spel terug naar de blokhut en knutselde daar de raketten. Het afschieten was natuurlijk het leukste, wiens raket kwam nu zo vaak op het dak terecht?

Tijn schiet zijn waterraket af!

Na de raketten mochten de Scouts zelf bepalen wat ze wilden eten en dit in de winkel gaan kopen. Uiteindelijk at een groepje een broodje kebab en het andere groepje rijst met kip. Héérlijk! Hierna was het tijd voor het programma van de PLs. We moesten toneelstukjes bereiden met de volgende thema’s “Wereldkampioen frikadellen eten komt bij Ik Hou Van Holland” en “De buurman gluurt”. Na deze leuke toneelstukjes moesten we moeilijke beroepen uitbeelden en bleek het best lastig om te raden wat iemand deed. “Wat ik doe is saai”, “Deze is mooi, maar deze is lelijk” en “de dokter was lekker”, waren uitspraken die iedereen aan het lachen maakte. Na het PL programma was er nog een kampvuur, met marshmallows natuurlijk. Het waaide nogal, wat het spelen van Weerwolven niet echt makkelijker maakte, maar het was zeker gezellig!

De laatste ochtend hebben we alle spullen netjes opgeruimd, de lokalen geveegd en nogmaals een aantal keer Weerwolven gespeeld. Hierna fietsten we weer terug richting Berkel-Enschot met een fikse tegenwind! Maar we kwamen precies op tijd aan op de blokhut en konden zo  mooi alles opruimen en op tijd dit super gezellige weekend afsluiten.

Volgende week gaan we zeepkisten bouwen, dus doe je kluskleren aan!

Wereldkampioen bij "Ik Hou van Holland