Scouts – Solderen

Afgelopen week mochten de Scouts werken aan een soldeerproject. Dit jaar was het project aan apparaatje dat elektrische straling omzet in geluid. Houdt je het apparaatje dicht bij de tv, dan piept het apparaatje ontzettend. Ook de waterkoker, koffiezetapparaat, stopcontacten, kabels en radio geven geluid.

De Scouts begonnen met het plaatje, probeerde aan de hand van de handleiding alle verschillende onderdelen (o.a. weerstanden, condensatoren en diodes) te plaatsen om dan aan het eind een geheel afgewerkt project te hebben. Ze moesten goed op de kleuren, de positie en de teksten op de onderdelen letten om er voor te zorgen dat ze de dingen niet verkeerd zouden plaatsen. Niet iedereen had even veel zin om goed te lezen, maar… uiteindelijk was het iedereen ruim op tijd gelukt om het apparaatje werkend te krijgen en ging iedereen door de blokhut op zoek naar dingen die geluid zouden maken.

Na het solderen speelden we nog het sleutelspel, waarbij een partij overduidelijk won. Volgende week draaien de Scouts samen met alle speltakken de Kerstviering en dan draaien we van 12:00 tot 16:00. Tot dan!