Overvliegen en Begin Seizoen

Vandaag begonnen we met het overvliegen van de Oudste Esta’s. Ze moesten via stratego proberen om een overliegticket te bemachtigen. Alle Scouts konden ook vrije tickets verdienen, zodat ook zij konden ‘vliegen’. Nadat Maarten de ‘vlag’ had gevonden was het spelletje afgelopen en kregen we ranja. Na de ranja was het tijd voor het echte overvliegen. Nicole mocht als eerst op de toren staan en zich achterover laten vallen. Na Nicole mocht Gabrielle en daarna was het tijd voor de Oudste Esta’s. Na de Oudste Esta’s mochten de Esta’s overvliegen naar de Welpen en mochten de Scouts ook nog vrij vliegen.
Dus… Welkom aan alle nieuwe overgevlogen leden!

Luuk die probeerde zijn vrij vliegen ticket te bemachtigen.

Ivo die moest overvliegen.

Na het overvliegen was het tijd voor het eerste programma van dit seizoen. We namen de fiets en eindigden in de buurt van de Pierenberg. We speelden een redelijk ingewikkeld smokkelspel waarbij je thee moest kopen en verkopen en daarnaast… ook nog eens proberen om een betere vechter te worden. Het was in het begin even lastig, maar uiteindelijk snapte iedereen het en heeft Luuk het spel gewonnen! Maar… Nick, Koen en Remco hadden wel de hoogste rang bereikt van ons allemaal. Dus eigenlijk had iedereen het goed gedaan en het was nog leuk ook!

Volgende week gaan we vlotvaren! Vergeet dus niet je fiets en zeker een setje droge kleren.

Tot volgende week!