Halloween

Zaterdag 13 november 2010

Officieel was Halloween (Allerheiligennacht) allang gevierd alleen met de Scouts hebben we alsnog een programma in dit thema gehad.

Bij aankomst moesten we allemaal buiten wachten en hebben we (ondanks het wat koude en natte weer) buiten geopend, omdat ons binnen een verrassing stond te wachten. Het was wel wat spannend, omdat we niet wisten wat er precies ging gebeuren. Binnen aangekomen was het donker gemaakt, branden er heel veel theelichtjes en stonden, hingen en lagen er ook vele enge beelden en voorwerpen. Tijdens de opening hadden we koppels gemaakt en binnen werd uitgelegd dat we een soort groot ganzenbord gingen spelen met de diverse opdrachten onderweg in thema.

Van nummer 1 t/m 10 moesten we ons zo eng of raar mogelijk omkleden en bij nummer 10 was er een extra opdracht waarbij je door een krant moest kruipen voor je verder mocht. Van nummer 11 t/m 30 hebben we pompoenen gesneden tot een waar halloweenhoofd. Daarna kregen we van nummer 31 t/m 40 de tijd om een rebus op te lossen en tussendoor was er ook weer een extra opdracht en dat was “wie ben ik”. We moesten van elkaar raden wat voor iets of iemand we waren en dat was toch nog best lastig.

Dan van nummer 41 t/m 50 was het zoeken naar 3 enge dingen buiten die voorwerpen die al door de staf geplaatst waren. Van nummer 51 t/m 60 gingen we blind voelen en proberen te raden wat we gevoeld hadden. Er zaten best vieze dingen tussen zoals een gekookt ei, jam, natte boterham, behangplaksel en nog veel meer. Tussendoor ook weer een extra opdracht en dat was bloed spugen. Buiten stond een plaat met een schietroos en met jam als bloed in onze mond moesten we proberen dat bloed midden in de schietroos proberen te krijgen. Vele hebben een dappere poging gewaagd maar Sjoerd was dan toch de uiteindelijke winnaar.

Tussendoor zijn we even gestopt met het spel om wat te drinken en een traktatie van Evelien te krijgen. Zij was een dag later jarig.

Toen van nummer 61 t/m 80 kregen we de tijd om een trick or treat te gaan doen bij iemand aan de deur (aanbellen, trick or treat zeggen en dan hopen op dat je een snoepje krijgt). Sommige hadden geluk en de andere hebben aangebeld bij De Blokhut dus iedereen heeft toch nog een treat gehad. Tussendoor was de extra opdracht spin werpen: een nepspin in een bak proberen te werpen. Er waren 3 bakken met 5, 10 of 15 punten. Van nummer 81 t/m 100 was het laatste onderdeel, kleien in thema. Van klei moesten we iets in thema maken en bij 100 waren we klaar met het spel. Het spel was heel leuk. Sjoerd en Gijs van den Dries waren als koppel als eerste bij de 100.