Zomerkamp

Helaas is het zomerkamp weer afgelopen en is iedereen weer thuis of zelf al weer op vakantie. Het zomerkamp was erg leuk en we hebben een hele hoop leuke dingen gedaan.

Op zaterdag zijn wij met z’n allen in de bus gestapt en zijn we via Belgie naar Hulst gereden. Toen we daar aankwamen hebben we de bedden in orde gemaakt en hebben jullie allemaal jullie cowboydiploma gehaald. Hiervoor hebben jullie een aantal dingen moeten doen zoals bierpulschuiven, verkleedestafette, cowboysslinger knutselen, indianentooien knutselen. Ook is Lange Doener bij jullie op bezoek geweest. Als avondeten hebben we een vegatarische groenteschotel met chips van de tafel gegeten. Gelukkig vonden jullie het erg lekker want alles was op! Na het avondeten zijn wij nog even gaan kijken bij alle andere speltakken en hebben we gekeken of de tenten van de scouts wel netjes waren, maar jullie vonden dat de scouts er maar een zootje van gemaakt hadden. De ene tent was nog erger dan de andere. Daarna hebben we nog heel even bij het kampvuur gezeten en zijn jullie lekker gaan slapen.

Op zondag hebben jullie samen met de esta’s, ijsvogels, scouts en rsa allerlei spelletjes gedaan zoals cactustikkertje, line-dance, hoefijzerwerpen en nog veel meer. ’s Middags hebben jullie met z’n allen een handelspel gespeeld en moesten jullie zoveel mogelijk goud gaan zoeken. ’s Avonds hebben we lekker met z’n allen macaroni gegeten. Na het eten hebben we nog even gesnoezeld met de grote knuffelberen en zijn jullie gaan slapen.

Op maandag zijn we naar het Arsenaal in Vlissingen geweest. Hiervoor moesten wij wel eventjes met de boot en dat was erg leuk. Daarna zijn we via de sluisjes over de dijk naar het Arsenaal gewandeld. Het waaide alleen wel heel erg hard. Jullie waaiden gewoon bijna weg. Op het Arsenaal hebben jullie lekker gespeeld in de wereld van de piraten. ’s Avonds hebben jullie lekker frietjes en broodje hamburger gegeten en zijn jullie weer op tijd gaan slapen.

Op dinsdag hebben we weer opgeruimd en hebben we nog wat kleine spelletjes gedaan. Ook hebben jullie nog even toneelgespeeld. Daarna waren jullie papa’s en/of mama’s er weer en hebben we samen nog geluncht. Na de lunch zijn jullie allemaal weer lekker naar huis gegaan.

De foto’s zullen binnenkort voor de bevers die meegeweest zijn nog volgen op cd. Voor de andere geintresseerden hebben wij een selectie gemaakt en deze foto’s zijn terug te vinden bij de foto’s