Beverweekend Maart

Afgelopen weekend zijn wij op kamp geweest. We hebben een nachtje geslapen op de blokhut van scouting The Challenge. Het kamp duurde van zaterdagmiddag tot zondagmiddag.

Op zaterdagmiddag zijn we met z’n allen een eind gaan wandelen. We zijn via de kinderboerderij in het Wandelbos naar de zeven geitjes gewandeld. Daar hebben de bevers lekker in de speeltuin gespeeld. Na het spelen was het tijd voor warme chocolademelk, om vervolgens weer terug naar de blokhut te wanderen. We hebben de kinderen eigenlijk niet horen klagen over de regen. Daarna hebben we binnen nog lekker warme chocolademelk gedronken en zijn weer terug gewandelen. Eenmaal terug gekomen op de blokhut hebben de kinderen buiten gespeeld. Na het eten is er een kampvuur gemaakt waar de kinderen nog liedjes gezongen hebben voordat ze naar bed gingen.

Zondagmorgen hebben we eerst met z’n allen ontbeten en opgeruimd. Daarna is het kampvuur weer aangemaakt. De bevers hebben daarna lekker buiten en hebben ze marshmallows gemaakt. Tegen de lunchtijd hebben de bevers zelf nog brood gebakken op het kampvuur. Dus tijdens de lunchtijd kon er lekker versgebakken brood gegeten worden. Daarna was het weer tijd om naar huis te gaan.

Het was een erg leuk en gezellig kamp! Op naar het zomerkamp (3,4 en 5 juli 2009)