Welpen – Zoka ’12 Vrijdag (geschreven door de leiding) 1

Alle Welpen zijn al weer thuis, maar een stukje over de vrijdag was nog niet geschreven… Dan schrijven wij gewoon een stukje!

Vrijdagochtend werd iedereen wakker gemaakt door Jos met 2 pannendeksels die hij tegen elkaar aan sloeg. Alle Welpen waren dus heel snel wakker! Daarna was het al weer tijd om aan te kleden, zwemkleding en een handdoek te pakken en de rest van de spullen in te pakken.

Na het ontbijt waarbij je zo veel als je wil op je brood mocht doen, omdat alles op mocht gaan, hebben we een super lang potje Levend Welpenstratego gespeeld. In het bos naast ons gebouw werden de 2 pionnen verstopt en de kaartjes verdeeld. Uiteindelijk was het al weer tijd om te eten en waren de pionnen nog niet gevonden… Dus een gelijk spel!

Na de lunch was er even paniek bij de leiding van de Welpen, Scouts en RSA… Het weer zag er niet goed uit en we wilden bij het E3-strand gaan zwemmen, maar daarvoor was het te koud, bij een camping vlakbij mochten alleen campinggasten zwemmen om dat het hoogseizoen was en daarna moesten we dus even goed overleggen. Maar na een tijdje was er goed nieuws: We gingen naar het mooie zwembad van het Vennenbos.

Na een leuke middag zwemmen  zijn alle Welpen weer in de auto naar de Blokhut in Eersel gegaan waar we samen met de Bevers friet, frikadellen en kroketten gegeten hebben. Jammie!

Tijdens het eten stonden de eerste ouders al klaar om hun Welp op te komen halen, dus hebben we snel ons toetje opgegeten, gesloten en konden alle Welpen weer naar huis.

Alle Welpen die mee zijn gegaan: Super bedankt voor de leuke week! Wij hebben het erg gezellig gevonden. Speciale dank voor Eric die van zondag tot en met woensdag met ons mee gedraaid heeft en Jos en Vincent die de hele week ons geholpen hebben, niet alleen als de koks van alle lekkere macaroni, kipschnitzels, chili, pannekoeken, hamburgers, knakworstjes, sate en de kroketten en frikadellen die ze gemaakt hebben, maar ook voor het meedraaien tijdens dit Zoka!

Veel plezier tijdens jullie vakantie!!!

Groetjes van de Welpenleiding

Een gedachte over “Welpen – Zoka ’12 Vrijdag (geschreven door de leiding)

• Vincent

Beste ouders van de Welpen,

Om een inzicht te geven wat de Welpen allemaal hebben voorgeschoteld gekregen tijdens het zomerkamp, volgt nu het menu met commentaar per dag.

Op zondag, de dag van aankomst, was ik (Vincent) in een zomerse stemming en hoopte op wat warm weer. Als avondeten had ik koude macaroni gemaakt. Dit ging wel met een eigen gebrouwen soepje vooraf. De soep was gemaakt van water, kip&rundvleesbouillon, soepgroente, stukjes spaghetti en met aromat kruiden. De koude macaroni bestond uit afgekoelde gekookte macaroni, tomatenpuree, yoghurtdressing, kaasblokjes, cocktailworstjes, hamblokjes, stukjes komkommers, paprika en tomaat en voor de liefhebbers ananasstukjes, zilveruitjes en stukjes augurken. Als toetje kregen ze vruchtenyoghurt met perzik of aardbei.

Het ontbijt en de lunch waren voorzien van voldoende brood, vleesbeleg (dankzij de moeder van Karel), zoet beleg, melk en thee. Ook tussen ontbijt, lunch en avondeten was er voldoende fruit (bananen, nectarines, appels, grapefruits) en ranja ter beschikking. Dit was heel de week zo.

Omdat de koude macaroni van zondagavond toch een vreemde (zeg koude) eend in de bijt was, nu maar wat warms gemaakt dus het avondeten op maandag bestond uit een licht groentesoepje (water, bouillonblokjes en soepgroente), daarna aardappelpuree met kipschnitzel en groenten (bloemkool&broccoliroosjes, doperwten, wortelen&wortelschijfjes, zilveruitjes, sperziebonen, witte koolblokjes) met appelmoes&compote en als toetje dubbelvla chocolade/vanille.

Dinsdag was de “vies wordt middag” en dus aten we chilli van de tafel. De chili bestond uit een combinatie van bruine bonen en witte bonen in tomatensaus, rijst, paprika, tomaten, gehakt, courgette, champignons, uien, diverse kruiden (knoflook, kerrie, paprika, zwarte peper), tomatenpuree en dit prutje van tafel eten met tortillachips. Het toetje was vla flip (vanillevla+yoghurt+ranja+hagel en voor de liefhebbers met vruchtjes).

Omdat we woensdag op excursie gingen (naar de speeltuin) hebben we makkelijk gegeten. Een soepbrouwsel vooraf (water, bouillonblokjes, soepgroente, tomatengroentesoep uit blik, zakje kippensoep en zakje groentesoep). Daarna aan de pannenkoeken met als keuze ingrediënten banaan, appel, kaas, spek en daarnaast poedersuiker en stroop voor op de naturel pannenkoek. Er was niet echt een toetje maar er was fruit en nog restjes van vorige toetjes over.

Op donderdag was er de gezamenlijke middag en toen hebben Jos en ik voor de hele groep gekookt. Er waren broodjes met hamburgers, knakworsten, breekbrood met sate, rundvlees+huzaren+aardappelsalade, een salade van groente en een salade van fruit (vers van de markt), diverse sauzen, los tomaten, komkommers, augurken, appelmoes. Voor de liefhebbers is het recept van zowel de groentesalade en fruitsalade bij mij op te vragen. Voor een toetje was er geen tijd maar later bij de bonte avond rond het kampvuur kreeg iedereen nog een ijsje (water of room).

En toen was het vrijdag, de laatste dag. Met z’n allen zwemmen dus ook geen tijd om wat te koken. Dus friet gehaald en zelf frikadellen en kroketten gebakken en de restjes groente, appelmoes en vla opgegeten.

Hopelijk vond iedereen het lekker en is niemand iets tekort gekomen.

Dank jullie voor de gezellige week!

Namens Jos en mij (Vincent)