Welpen – Installatiespel

Deze week was het eindelijk zover: de tweede installatie van dit jaar! Bij een installatie spreken de kinderen de Welpenwet en belofte uit waardoor ze een echt lid van de Welpen worden, op de groene blouse het naambandje van Scouting Berkel-Enschot, het speltakteken van de Welpen en het Scoutingteken mogen dragen en een das en dasring mogen gaan dragen.

Na het openen kregen we te horen dat we een installatiespel gingen spelen. Er waren in dat spel 4 teams, 2 teams met Welpen die al geinstalleerd waren en 2 teams met Welpen die nog geinstalleerd moesten worden. Die teams gingen spellen of opdrachten uitvoeren die in 4 verschillende categorieen verdeeld waren: SAMEN, CODE, OUTDOOR en UITDAGING. Alle teams gingen meteen aan de slag.

Veel verschillende opdrachten werden gedaan. Het zijn er te veel om op te noemen, maar een aantal daarvan waren ‘Geheimschrift ontcijferen’ bij CODE, ‘Rivier oversteken’ bij SAMEN, ‘Moeras oversteken’ bij OUTDOOR en de ‘Logopuzzel’ bij UITDAGING.

Om 16.00 uur was het al weer tijd om alle ouders van de te installeren Welpen welkom te heten en te kijken of de leiding de nieuwe Welpen mochten gaan installeren. De nieuwe Welpen hebben heel erg goed hun best gedaan tijdens de opdrachten. Ze waren even goed en bij sommige opdrachten zelfs beter dan de al geinstalleerde Welpen en mochten allemaal geinstalleerd worden!

Na het installeren werden er natuurlijk nog foto’s gemaakt, waarvan er 1 al op Twitter te vinden is, en hebben we de nieuwe Welpen kunnen feliciteren. Daarna was het, iets eerder dan normaal, tijd om te sluiten en naar huis te gaan.

Volgende week, 18 februari, is het Carnaval en draaien we niet. De week erna, op zaterdag 25 februari, zien we alle Welpen graag weer voor een nieuwe draaidag. Wat we dan precies gaan doen is op de kalender  op deze site te vinden!!!