Open dag (15 & 16 sept)

Deze week was de open dag bij onze scoutinggroep. Vrijdagavond gingen wij deze voorbereiden door een abseiltoren te bouwen. Iedereen hielp heel goed mee! Af en toe ging er iets mis of moest er iets opnieuw worden gedaan, maar over het algemeen ging alles goed. De toren stond al snel overeind en toen konden we erin om de spanten aan elkaar te knopen. Omdat Anniek als enige van de leden met ervaring de toren in wilde zijn er 3 man leiding mee in geweest. Chrissy wilde ook wel graag.. maar mocht niet van Danny, omdat ze geen ervaring had (wat ze zo ook niet zal krijgen ook natuurlijk.. ;)) Toen alles afgesloten en gaan film kijken bij Gabrielle! We keken Lord of War, maar die haperde af en toe een beetje, zodat we maar over gingen op de Lama’s.

Zaterdag was de Open Dag. Om 10 uur ’s ochtends waren er al weer een paar RSA-leden en alle leiding aanwezig om de Open dag tot een succes te maken en de toren af te krijgen. Uiteindelijk hebben we er nog een plateau ingebouwd, voor tafelbladen tegen aangemaakt, zodat we daar konden abseilen en na de balustrade was hij af! ’s middags was ongeveer heel de scouting er en werd het kei gezellig! Zelfs Maxima was er.. 😮 Heel veel mensen zijn komen kijken en er waren best veel aanmeldingen van nieuwe kindjes.. 😀

’s avonds was het tijd om te feesten! Iedereen die mee had geholpen met de blokhut zo maken zoals hij nu is, was uitgenodigd en het werd heel gezellig! Er werd veel gedanst en gedronken.. en uiteindelijk is toch al het bezoek weer naar huis gegaan.