Nationale Scoutingdag 2007

Afgelopen zaterdag (24 maart) was het weer zo ver. Het was weer tijd voor de Nationale Scoutingdag. Deze keer was het winkelcentrum omgebouwd tot een echte Spy Academy inclusief kantoor. Dhr. Slaatjes was vermoord en het was aan jullie om deze zaak op te lossen.. Om te bewijzen of jullie echte spionnen waren moesten jullie eerst 6 opdrachten voltooien. Nadat iedereen zijn spionnendiploma ontvangen had kon het oplossen van de moord beginnen. Al snel hadden de bevers ontdekt waar het gebeurd was. De esta’s waren erg goed in het herkennen van de verdachten uit de profielschetsen. De scouts hebben hun werk goed gedaan door het motief te ontdekken en de RSA wist door gedegen ondervragingen de opdrachtgever te vinden. De ijsvogels hebben tenslotte het moordwapen ontdekt. Uiteindelijk bleek de moord op Dhr. Slaatjes door Maarten gepleegd te zijn, in opdracht van Mark. De moord was gepleegd bij het stadskantoor, met een pistool. Het motief voor de moord was wraak.

Al met al was het een spannende middag! De foto’s van de middag staan hier. Volgende week blijven op de blokhut, we gaan dan gezellig spelletjes spelen. Heb je nog een leuk spelletje, neem het dan mee!