Scouts – Winterpret

De creatie van Leoni

Afgelopen zaterdag hebben de Scouts zich met dit prachtige winterweer gewaagd aan echte winterpret. In de winter gebeurt de meeste pret binnen en dus vandaag ook. We begonnen onze middag met gingerbread koekjes bakken. De juiste hoeveelheden vinden, de juiste ingrediënten in de juiste schaal krijgen en het allemaal nog een geheel maken… Het bleek toch handig om het recept goed te lezen. Lezen is alleen niet favoriet van de meeste.

Nadat het deeg gemaakt was moest het een tijdje in de koelkast, daarom werd er buiten het ballonnenspel gespeeld. Uiteindelijk bleven Eva, Tess en Koen als laatste over, zelfs toen Remco ging helpen. Na het spel kon het deeg gesneden worden naar mooie mannetjes, konijntjes, hartjes en meer. Toen ze in de oven lagen konden de Scouts op zoek gaan naar versiersels. Deze moesten ze vinden in het dorp met behulp van coordinaten. Dit bleek uiteindelijk niet zo gemakkelijk, maar uiteindelijk kon iedereen zijn creatie versieren met smarties, M&Ms, honing, jam of hagelslag.  En zie hier een van de resultaten.

Volgende week gaan we op winterweekend. We zien jullie allemaal vrijdagavond op de blokhut!