Scouts – Voorjaarshike

Afgelopen weekend zijn de Scouts op voorjaarshike geweest. Super gezellig!

We begonnen onze vrijdagavond bij het kasteel van Ammersoyen en met een tocht die blijkbaar niet zo heel makkelijk was, want ze waren uiteindelijk via een lift bij de plek van bestemming gekomen. We mochten bij een ontzettend gezellige boer logeren waar we ook nog de lammetjes te drinken mochten geven. We maakten laat op de avond nog een kampvuur en kregen lekkere chips van onze gastheer en -vrouw. Toen was het alweer tijd om te gaan slapen om zo de volgende dag weer fit te zijn voor de ‘barre’ tocht.

Zaterdag ging de tocht voorspoedig, ze liepen over de waal, door Engelen, door Den Bosch en als mooiste stukje over de oude spoorbrug. Het laatste stuk mochten we skeeleren en al skeelerend kwamen we op het terrein aan. We zetten onze tenten op, sprokkelden hout en speelden vooral veel met een stukje stroomdraad. Na de bami speelden we ‘Ik hou van Holland’ waarbij de tent zich goed tegen elkaar op botsten. Na het spelletje (met frikandellen), was het alweer tijd om te gaan slapen.

De volgende dag liepen we naar de IJzeren man en zijn we daar als afsluiting heerlijk gaan vlotvaren. Het was een top weekend!

Volgende week gaan we een spel spelen in het dorp.