Scouts – Pionieren

Afgelopen zaterdag zijn de Scouts de uitdaging aangegaan om een wip-wap te maken. Om dit te kunnen doen moesten ze eerst 3 basisknopen leren. De platte knoop, de mastworp en de kruissjorring. Eerst werd er een beetje geoefend met het leggen van de knopen, degene die het al konden probeerden de knopen achter hun rug te leggen en degene die het nog nooit gedaan hadden, die konden het zo mooi leren.

De oude-wijvenknoop - Zo moet het dus niet

Na de drie knopen was het tijd voor het serieuzere werk… De wip. Eerst twee Atjes maken, daarna wat dwarsbalken en een lange dwarsligger en dan de wip maken. Het duurde even, maar uiteindelijk stonden er twee fantastische wip-wappen, waar lekker mee gespeeld werd. Het werd na verloop van tijd een beetje saai… een wip gaat ook alleen maar op en neer, dus werd alles weer netjes afgebroken en konden we deze keer lekker op tijd naar huis.

De uiteindelijke wip-wap

Volgende week is de Open Dag, samen met alle andere speltakken en draaien de Scouts van 14:00 tot 16:00. Vergeet niet je complete uniform!