Scouts – Bossen

Drugsgeld
Afgelopen zaterdag vonden de Scouts een advertentie van een drugsbaron. Hij zocht helpers, slim en sterk en daar wilden de Scouts zich wel voor inzetten. Ze kregen een aantal opdrachten voorgeschoteld om te bepalen welk team uiteindelijk de baan bij de drugsbaron zou krijgen. Ze begonnen hun opdrachten met het verkennen van hun buurt. In de buurten zitten natuurlijk ook mensen die de baron absoluut niet kan gebruiken en het was de taak van de teams om deze mensen uit de buurt te halen. Daarna moesten ze op zoek naar het drugslab. Dit drugslab lag verstopt en deze moesten ze vinden zonder hun levens te verliezen of gevangen te worden door de politie. Uiteindelijk werden afbeeldingen van het drugslab gevonden door sabotage binnen de politie…

Om bij het drugslab te komen, de locatie was namelijk niet bekend gemaakt, moesten ze sleutels opgraven die een kist konden open maken. Met behulp van deze kaart liepen ze recht in een set-up van de politie en werden ze streng ondervraagt over waar ze mee bezig waren. Uiteindelijk liet de politie ze gaan, omdat ze te weinig bewijs hadden van deelname aan criminele activiteiten. De baron nam ze daarna mee naar een geheime locatie waarvan ze de drugs naar de baron moesten smokkelen. Wie zou er met de meeste drugs aankomen bij de baron? Het groepje van Luuk, Koen, Nick, Ivo en Tijn kreeg de meeste drugs bij de baron, maar… Het groepje van Anne, Bart, Ramon, Alexander en Gijs had de andere opdrachten beter volbracht.

Het laatste groepje werd dan ook door de baron op het eerste vliegtuig richting Cuba gezet. Ze moesten daar meteen drugs bij de baron zien te krijgen! Goed gedaan!

Volgende week gaan de Scouts zich bezighouden met tochttechnieken. Welke tochttechnieken ken jij eigenlijk al en kom je daarmee op de plek waar je ook echt moet zijn?

Tot volgende week!