Scouts – Bordspel

The Hunters of Catan bouwen hun eerste nederzetting

Afgelopen zaterdag was het Scoutslokaal omgetoverd tot een nieuwe wereld met een heleboel eilanden waar de Scouts zich konden gaan vestigen. Voordat de Scouts het “kolonisten van Catan” konden spelen moesten er eerst schepen gebouwd worden om ze over de wateren te vervoeren. Er werden verschillende boten gemaakt en toen kon iedereen met zijn dorpen beginnen.

Er werden steeds meer een meer grondstoffen verzameld, er werden straten, dorpen en steden gebouwd en uiteindelijk werden ook andere eilanden bezocht en bewoond dankzij de boten die de Scouts gemaakt hadden. 10 overwinningspunten moesten er gehaald worden en het lukte de “Banana’s” als eerste om 10 punten te verzamelen. Gefeliciteerd Nick en Ivo!

Volgende week spelen we een Mini I-Scout spel. Dit is een spel waarbij we virtueel de wereld rond gaan reizen… Weet jij al waar de Scouts gaan eindigen?