2 September 4

Vandaag was het tijd om de blokhut te verlaten en even lekker uit te waaien in de bossen en duinen. Na een mooi fietstochtje werd het spel van vandaag uitgelegd: het doel was om zoveel mogelijk geld te verdienen door te jagen op verschillende dieren: eenden, fazanten, herten, everzwijnen en konijnen. Deze dieren konden gevonden worden in het bos of in het natuurreservaat. Vooral in het natuurreservaat waren erg veel dieren, maar wie hierin kwam en gesnapt werd, kreeg een fikse boete aan z’n broek.

Er werd behoorlijk fanatiek gejaagd en al gauw werd ook het uiterst zeldzame pantoffeldiertje, dat maar liefst 50.000 euro waard was, door Luuk gevonden. De leiding bleek niet in staat het natuurreservaat goed te verdedigen, deze werd dan ook in een snel tempo leeggeroofd. Uiteindelijk werden vele duizenden euro’s bij elkaar verdiend.

Na een bekertje ranja bleek dat enkele scouts nog even hun energie kwijt moesten, waardoor met name de (arme) leiding het moest ontgelden. Rond kwart voor vier fietsten 13 hyperactieve scouts en 4 vermoeide leiding weer terug richting de blokhut in Berkel-Enschot. We kunnen weer terugkijken op een erg gezellige middag! Tot volgende week!

4 gedachten over “2 September